paardencool
te koop: vanalles en nog wat

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    paardencool // te koop
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
webmaster
Site Admin


Geregistreerd op: 20 Jun 2015
Berichten: 9520

BerichtGeplaatst: 24-12-2023 19:04:01    Onderwerp: te koop: vanalles en nog wat Reageren met citaat
Euroriding luxor 17 inch fit 4

Nette euroriding luxor 17 inch boommaat 34.
Recentelijk voorzien van nieuwe singelstoten. Voor de rest in supergoede staat
€550

Complete barok set cognac / naturel Deuber Amarant S2

Bij deze bied ik een Deuber Amarant S2 met traploos verstelbaar kopijzer en prachtige versieringen aan. Het zadel ziet er fantastisch uit en heeft slechts lichte gebruikssporen. Het zadel is in januari 2023 gecontroleerd en opgevuld door Hipica en daarna slechts nog een beperkt aantal keer gebruikt.
Het Deuber Amarant zadel is optisch gelijk aan het zadel dat werd gebruikt door de vorstelijke hofrijschool van Bückeburg. Door het gebruik van moderne technieken zoals een flex boom en traploos verstelbaar kopijzer ondersteunt het zadel bij een optimale gewichtsverdeling voor een diepe maar onafhankelijke zit en een lichtgevoelige inwerking op het paard.
Het zadel wordt geleverd met alle toebehoren die op de foto zichtbaar zijn: singel, beugelriemen, stijgbeugels, hoes, inbussleutel om het kopijzer aan te passen, dekje (zie foto, licht gebruikt), hoofdstel (full), teugels en borsttuig (full). Het hoofdstel is eenmalig gebruikt en het borsttuig enkel gepast.
€2500


Thorowgood T8 Dressuurzadel 17,5 inch met kniewrongen

Goed onderhouden Thorowgood T8 Dressuurzadel 17,5 inch met kniewrongen.
Boommaat: Wijd (Rood) Heeft altijd op een KWPN paard van ongeveer 1,68 m gelegen met normale bouw. Alle Thorowgood zadels zijn voorzien van een “quick-change gullit” systeem: een eenvoudig te verwisselen Gullit [kopijzer] om de breedte van het zadel aan te passen naar de schoft van uw paard. Dit wordt ook wel een verwisselbare boom genoemd.
Hij is altijd goed onderhouden geweest en heeft een fijne, zachte zit en kniewrongen.
Alleen aan de linkerkant onderaan het zweetblad zit er een scheur op de naad. Zie foto’s. Deze is goed te repareren.
€400


Goldwinshoeve Morning Star,chique 5 jarige Welsh Stermerrie.

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 jaar
Stokmaat: 144 cm
Kleur: Vos
Ras / stamboek: Welsh
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Goldwinshoeve Marlin
Vader: Speyksbosch Dickens
Vader van moeder: Leunsveld Lord
Te koop van de fokker, Goldwinshoeve Morning Star.
Chique 5 jarige Welsh Stermerrie.
De moeder, Goldwinshoeve Marlin is een 3/4 zus van de EK pony Goldwinshoeve Movie Star.
De vader, Speysbosch Dickens, stond dit jaar reserve voor het EK.
Morning Star heeft 2 veulens gehad.
Fijne merrie om mee te fokken.
Onbeleerd.
€3500


BRANDT veelzijdigheidszadel

BRANDT veelzijdigheidszadel aangeboden.
Hij is een aantal jaar gebruikt, maar nog in goede staat! Ik ben niet helemaal zeker over de maat, maar ik zal hem deze week nog even opmeten.
Hij heeft altijd op een paard van 1.70 gelegen met een hoge schoft!
€800


Bijna nieuw Wintec 2000 veelzijdigheidszadel te koop

Bijna nieuw Wintec 2000 veelzijdigheidszadel te koop
Wegens onverwacht overlijden van mijn paard, mijn bijna gloednieuwe Wintec veelzijdigheidszadel te koop.
Slecht 6 tot 8 keer mee gereden.
Type: Wintec 2000 VZH hoge schoft Hart
Met Cair
Maat: 17,5 inch
Kleur: zwart
Lederen singelstoten
Verwisselbaar kopijzer (boom)
€800


Hulsebos Dressage CC dressuurzadel te koop

Hulsebos Dressage CC dressuurzadel te koop
Zeer fijn zadel in heel nette staat. Zadel heeft een diepe zit.
Maat: 17,5 inch
Kleur: zwart
Boommaat: MW
Achterkant van de lepel met lakleer en een laklederen biesje
€1000

Wesco trailer *opknapper*

1 paards trailer van met merk wesco.
4 jaar geleden nieuwe bodem + rubbere mat in de trailer geplaatst.
nieuwe rubberen antislip mat op de klep laten leggen (+- 2jaar geleden)
zitten 4 nieuwe banden onder de trailer.
achterzijde heeft een goed werkend automatisch oprol zeil.
Zijwanden zijn wel echt aan vervanging toe, beide kanten hebben rotte plekken aan de achterzijde. en kan wel een onderhoudsbeurt gebruiken.
€1000


leuke bomproof recreatie ruin

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 19 jaar
Stokmaat: 165 cm
Kleur: Vos
Ras / stamboek: KWPN
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Fapele
Vader: Tadmus
Vader van moeder: Pele
leuke 19 jarige bomproof kwpn ruin zoekt een nieuw 5 sterre huisje.
met pijn in ons hart hebben we helaas de keuze moeten maken om voor onze topper een 5 sterre huisje te zoeken. wij bieden Zero te koop aan wegens onze kudde Zero afstoot waardoor hij alleen staat en waarvan hij erg ongelukkig van word. Hierdoor is die ook wat afgevallen. Wij zoeken dan voor Zero dan ook een plek waar die samen met andere paarden kan staan. belangrijk dat die dagelijks naar buiten kan met schuilstal of eventueel snachts op stal. Zero is voor zowel beginner als gevordere ruiter geschikt. beheerst een goede stap, draf en galop. Zero kan zowel in de bak als op buitenrit /bosrit gereden worden, dit kan die zowel alleen als in een groep. Zero is een erg rustig en braaf paard.
zero is recent omtwormt, hoefsmid, tandarts en heeft laatst nog een bloedonderzoek gehad waar alles perfect op was deze is ook aanwezig.
eventueel extra fotos of filmpjes op aanvraag.
naam: Zip (roepnaam: zero)
leeftijd: 19
kleur : vos
ras : kwpn
stamboom:
vader: Tadmus
vv: Calvados
mv: lady Queen
moeder: Fapele
vm: Pele
mm: Berdina
€3000


Dressuurzadel Tribal Classic, 17.5 inch, boommaat 33

Te koop aangeboden dressuurzadel Tribal Classic, 17.5 inch en boommaat 33
De laatste jaren erg veel plezier gehad van dit zadel.
Zadel wordt verkocht, omdat mijn paard helaas door aanhoudende blessures vervroegd met pensioen is gegaan.
Zelf heb ik het zadel tweedehands gekocht, exacte leeftijd dus niet bekend.
Zadel is in goede staat, heeft altijd binnen gelegen en is jaarlijks onderhouden door de zadelmaker.
€500


Spring gefokte recreatie paard!

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 16 jaar
Stokmaat: 170 cm
Kleur: Vos
Ras / stamboek: KWPN
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Nera
Vader: Vigo
Vader van moeder: Farrington
Te koop aangeboden in opdracht van de eigenaar:
Deze sportieve recreatie merrie is opzoek naar een nieuw huis. Ciara is een 16 jarige stevig gebouwde vos merrie en meet ongeveer 1.70m. Ciara is geboren bij de huidige eigenaar en haar complete geschiedenis is dus bekend
Ciara is een paard waar je recreatief mee kan opstappen en wegrijden. In het dressuurmatige werk wil ze nog wel eens proberen om onder het werk uit te komen. Springen vind ze geweldig en doet ze ook altijd met veel plezier! Ze is geschikt voor beginners die sterk in de schoenen staan en zou ook een leuk paard voor de manege kunnen zijn! Maar zou ook als springpaard in het lagere werk nog goed mee kunnen draaien.
In de omgang is het een echte merrie en moet je echt met haar leren omgaan. Dit merrie gedrag zie je ook ietsje terug in het dressuurmatige werk, maar geeft geen problemen!
Ciara is groot verkeersmak. Ze is braaf bij de hoefsmid, tandarts, en dierenarts!
Ciara is niet gekeurd, mag wel gekeurd worden op kosten koper!
€4000

Braaf recreatiepaard aangeboden

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 17 jaar
Stokmaat: 180 cm
Kleur: Bruin
Discipline + Niveau:
Basis/Allround›Beleerd
Ras / stamboek: KWPN
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Odinette
Vader: Trento B
Vader van moeder: Havidoff
Na ontzettend lang wikken en wegen en een hele hoop emoties, heb ik het besluit genomen om rustig te gaan kijken of ik een ander baasje voor mijn paard kan vinden. Helaas haal ik gewoon nog te weinig plezier uit de hobby, in ieder geval niet meer genoeg om de lasten/verantwoordelijkheden te evenaren. Daarnaast gun ik hem ook een ruiter die hem weer de aandacht kan geven die hij verdient. Een heel moeilijk en verdrietig besluit, want uiteraard ben ik wel ontzettend gehecht aan mijn grote vriend en had ik nooit gedacht dat ik deze keus zou hoeven moeten maken.
Bij deze wil ik dus mijn GVR aan jullie voorstellen:
Baron is een super brave, mensgerichte KWPN ruin van 17 jaar oud. Hij is gezond en zit goed in zijn lijf. Het is geen paard om alleen maar mee in de bak te dressuren, daar word hij niet gelukkig van. Af en toe een sprongetje vind hij hartstikke leuk, maar je maakt hem pas echt blij door hem mee te nemen op buitenrit. Alleen of in een groep, dat maakt hem niks uit. Hij is dan ook superbraaf op buitenrit. Ook groot verkeer doet hem niks. Ik zoek dus ook echt iemand die op zoek is naar een betrouwbaar paard om vooral lekker veel ontspannen buitenritjes mee te kunnen maken. Daar is hij namelijk uiterst geschikt voor.
Op het moment word hij niet erg fanatiek gereden, maar hij heeft wel een goede basis conditie. Je hoeft bij hem niet bang te zijn dat hij ontploft op het moment dat hij een aantal dagen stilgestaan heeft. Het is altijd opstappen en wegrijden, zonder poespas. Ik rij Baron zowel met als zonder bit. Op buitenrit gaat hij altijd zonder bit mee. Ook dit doet hij super braaf. Toen we nog aan het bos stonden, gingen we zelfs regelmatig op neckrope naar buiten. Hij is ook erg braaf met beginners of kinderen op zijn rug.
Verder staat Baron inmiddels alweer twee jaar 24/7 buiten op een paddock paradise. Dit heeft hem ontzettend veel goeds gedaan, en ik zou dus ook graag zien dat hij bij iemand terecht komt die hem iets soortgelijks kan bieden. Terug op stal komen te staan zou voor hem een stap achteruit zijn, en dat gun ik hem niet. Het is een sociale ruin en hij kan dan ook goed met andere paarden. Hij is niet dominant. Hij staat momenteel in een kleine kudde.
Nog wat praktische info; Baron loopt makkelijk de trailer op en is altijd braaf op ander terrein. Toen ik nog een trailer tot mijn beschikking had, ging ik altijd alleen met hem op pad om verschillende bossen/natuurgebieden af te struinen. In mijn eentje laden en op locatie opzadelen etc. is dan ook nooit een probleem geweest.
Baron is altijd netjes geënt en komt jaarlijks bij de tandarts. Om de 6 weken gaat hij naar de bekapper.
Keuren op k.k. is uiteraard geen probleem.
€3000


Quarter ruin Reining & vanalles

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5 jaar
Stokmaat: 151 cm
Kleur: Vos
Ras / stamboek: Quarter horse
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: V lil ruf peppy
Vader: Mc jac flash
Reining getraind en zijn eerste show nrha direct een 70 gelopen en money earner!
Ook zeer geschikt voor ranch riding, buiten rijden, all around. Hij vind alles leuk!
Te koop ver onder waarde ivm vastgestelde spat links achter op xrays.
Klinisch altijd goed gelopen! (Xrays gemaakt ivm verkoop en toen kwamen we hier onverwacht achter).
€10.000


Stud One endurance pad

Zwarte pad voor onder een endurance zadel
Stud One
Full size
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€65


Dressuurzadel Spalding Brittanica

Een super fijn en zacht zittend Engels kwaliteits-dressuurzadel merk Spalding Britannica. Zitmaat 17,5 inch boommaat 3, passend op veel soorten paarden (heeft op een fries paard gelegen), maar niet geschikt voor een breed en rond paard met korte rug. Wordt verkocht vanwege totaal stoppen met paardrijden. Heeft natuurlijk gebruikerssporen, maar is nergens kapot, altijd goed onderhouden.
€400


Bijzonder Australian Saddle

Gaaf en origineel volledig leren en handgemaakt Australian Stock Saddle. Zeer solide en secure zit door suede zitvlak, ideaal voor relaxte buitenritten.
Dressuur gesneden zweetbladen, waardoor lichtrijden geen probleem is en het zadel dus voor alle disciplines geschikt is. Zadel is slechts een half jaar een aantal keer gebruikt en in nieuwstaat.
Compleet met speciale pad, aluminium stijgbeugels en leren fenders, back cinch en singel met latigo systeem (waardoor aansingelen traploos is en daardoor voor het paard veel prettiger).
€1000


Shetlanderruin 10jr - mennen - grondwerk - longeren

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 10 jaar
Stokmaat: 90 cm
Kleur: Zwart
Ras / stamboek: Shetlander
Stamboekpapier: Ja
We zoeken een fijn huisje voor Tommy. We hebben Tommy ruim 4 jaar gehad, als gezelschapsmaatje van ons rijpaard. Ons dochtertje wil inmiddels ook wat meer met paarden doen, dus we zoeken voor haar een lieve rijpony. Drie paarden aan huis wordt teveel, ook qua tijd en aandacht die we ze kunnen geven dus daarom zoeken we een fijn nieuw plekje voor Tommy.
Tommy is een heel gezellige en lieve pony, maar er zit wel pit in. Hij heeft een aantal jaar een verzorgster gehad die met hem wandelde en grondwerk deed, daar is hij heel geschikt voor. Zijn vorige eigenaresse heeft met hem gemend, dat vond hij ook altijd heel leuk. Op dit moment staat Tommy helemaal stil, zijn verzorgster moest helaas stoppen, en ik gun hem echt een huisje waar hij lekker weer aan de slag kan. Er zit meer in hem dan alleen als weidemaatje fungeren Smile Tommy is volledig verkeersmak, kan ook aan de fiets. Grondwerk doet hij heel leuk, longeren kent hij ook. Onze kindjes zitten ook wel eens op hem, dit kent hij en vindt hij prima. Wel is hij te ondeugend voor kleine kindjes om zelf mee te wandelen of rijden. Ik laat m'n dochtertje van 3 wel gerust tutten en poetsen, hij schopt/bijt absoluut niet.
Tommy is 10 jr, helemaal gezond. Hij wordt jaarlijks geent, elke 6 weken natuurlijk (anatomisch) bekapt, afgelopen zomer is de tandarts nog geweest en gebit is weer helemaal netjes. Wel heeft Tommy aanleg om dik te worden, ze lopen hier max. 6u per dag op de wei en krijgen (bijna) onbeperkt hooi. In combinatie met weinig beweging maakt dat hij snel dik wordt. Tommy is ingeschreven in het shetlanderstamboek.
We zoeken een fijn huisje waar hij lekker aan de slag kan en veel aandacht krijgt.
€1250


Prachtige amha x mini appaloosa hengst

Geslacht: Hengst
Leeftijd: 4 jaar
Kleur: Speciaal / Overige
Stamboekpapier: Nee
Look like Shine zoekt een nieuw huisje!
Met heel veel pijn in mijn hart zoek ik een nieuw huisje voor mijn 4-jarige minihengst Look like Shine, roepnaam Lookie. Ik heb Lookie als bijna 2-jarige gekocht in april 2021, als maatje voor mijn speelse draverruin. En spelen.. Dat doet hij maar al te graag! Hij daagt de grote paarden graag uit voor een speelkwartier en is hierbij over het algemeen het snelste ondanks zijn kleine beentjes. Helaas kan ik hem niet de liefde en aandacht geven die hij verdient, daarnaast denk ik dat hij het heel goed zou doen als hij ook een kleiner maatje heeft waar hij mee kan spelen.
In de hand is Lookie echt een schat. Hij kijkt graag even de kat uit de boom, maar als je zijn vertrouwen hebt gewonnen, dan gaat hij voor je door het vuur. Hij is niet beleerd, niet onder het zadel en niet voor de kar. Wel heb ik grondwerk met hem gaan: werken aan de hand, longeren, loswerken. En hij vindt dat allemaal leuk. Hij is zeer leergierig, maar vindt dingen soms nog lastig. Wat logisch is uiteraard, vanwege zijn leeftijd. Buiten wandelen vindt hij leuk en interessant, soms wat spannend maar hij doet geen stap verkeerd.
Lookie geniet van aandacht: poetsen, knuffelen, kriebelen, hij ondergaat alles maar al te graag. Ook bij de dierenarts en hoefsmid is hij heel braaf. Hij is bij mij gekomen met een paardenvrachtwagen, wat hij heel goed deed, maar sindsdien heeft hij niet meer op de trailer gestaan. Hierbij verwacht ik echter geen problemen.
Hij heeft nooit gedekt en hij is niet gekeurd. Vanwege zijn prachtige en bijzondere kleur denk ik wel dat dat een optie zou kunnen zijn. Kleur is Silver Dapple Pinto.
€1000


Equitheme tyrex 198

Zwart regendeken
Equitheme
145/198
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen & waterdicht gemaakt
€85


Busse Basel flexi 17,5 inch M/W

Te koop aangeboden wegens helaas niet passen op mijn jonge merrie.
Busse dressuurzadel
17,5 inch
Kort zweetblad
M/W boom
Het zadel is in augustus 2020 gekocht bij Kifrahorse en daarna hooguit 20x gebruikt voor stapritjes. Factuur aanwezig. Toen mijn ruin met pensioen ging heb ik het zadel bewaard maar het is te lang voor mijn nieuwe merrie.
€1000



Thorowgood Cob dressuurzadel incl 4 kopijzers en toebehoren

Mooi Thorowgood dressuur zadel. Kleur zwart, 17,5 inch.
Door de verwisselbare kopijzers zeer goed aanpasbaar te maken op verschillende paarden. (Ook wel verwisselbare boom genoemd) Verplaatsbare wrongen dus ook voor de ruiter aanpasbaar.
Dit is een cob model en deze heeft het S type kopijzer / gullet. Op dit moment zit het gele kopijzer erin, maar ik heb ook de oranje, witte en zilvere voor je. Dit zijn de bredere maten.
€350

Solid Paint-bred merrie zoekt nieuw baasje

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 8 jaar
Stokmaat: 147 cm
Kleur: Vos
Ras / stamboek: Paint
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Special Light of Cody
Vader: Mister Uno
Vader van moeder: Special Cash
Miss Special Uno (roepnaam: Tulsa) is een Solid Paint-Bred merrie van 8,5 jaar oud (18 mei 2015). Ze is sinds anderhalf jaar in mijn bezit, maar mag wegens stopzetting van mijn hobby naar een ander goed tehuis. Ze is 5 panel getest. Ook is ze anderhalf jaar geleden bij aankoop gekeurd. Opnieuw keuren mag uiteraard, op kosten van de koper. Tulsa wordt door mij bitloos gereden.
Tulsa komt oorspronkelijk uit Italië en is daar beleerd. Alle western (reining) knopjes zouden erop moeten zetten, echter is ze het afgelopen anderhalf jaar hierin niet getraind. Ze is verkeersmak en gaat graag met een ander paard op buitenrit. Ook alleen was voorheen mogelijk, momenteel vindt ze dat wat lastig, maar is naar mijn inschatting zeker weer op te bouwen.
Tulsa is een gevoelige merrie die een duidelijke maar eerlijke ruiter nodig heeft. Ze vindt het heerlijk om samen aan de slag te gaan; grondwerken, rijden, buiten rijden, eigenlijk is ze voor alles wel in mits je haar echt aandacht geeft.
Ze houdt op dit moment spanning vast en heeft een ervaren ruiter nodig om haar daar doorheen te begeleiden. Op het moment dat je hierin tijd investeert en haar goed begeleidt dan heb je er echt een topper aan, ze is leergierig, grappig, intelligent, lief, en ontzettend braaf.
Tulsa heeft een stamboom en kan dus ook voor de fok worden ingezet. Afstemming staat bij de foto’s.
Ik heb Tulsa altijd goed onderhouden. Ze staat nu 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Ze vindt het niet erg om ‘s nachts op stal te staan. De bekapper komt elke 6 weken, de tandarts is in november nog geweest. Up-to-date met vaccinaties en ontworming.
Tulsa is beschikbaar zonder of eventueel met haar spullen (twee regendekens met fleece voering, een 200 grams winterdeken, een Trekker True Talent boomloos zadel met Edix pad met inlages, enkele hoofdstellen, etc.). Spullen zijn nu niet bij de vraagprijs inbegrepen. Engels rijden heeft ze in basis meegekregen en kan zeker verder opgepakt worden indien gewenst.
€5000


Lieve brave zwart bonte merrie kruising 4,5 jaar

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 4 jaar
Stokmaat: 151 cm
Kleur: Bont
Stamboekpapier: Nee
Afstamming:
Moeder: PRE/andalusier
Vader: Tinker
Met pijn in mijn hart moet ik door een aantal omstandigheden mijn lieve zwart bonte merrie kruising Fien van 4,5 jaar verkopen.
Fien is een Tinker x PRE/andalusier , geboren op 13-05-2019. Oktober 2023 gemeten op 1,51 en groeit nog door. Ze is wat breder gebouwd. (ik ben 1,6Cool Fien is een gevoelige, eerlijke en lieve merrie. Mensgericht en erg nieuwsgierig.
Afgelopen februari ben ik begonnen met het zadelmak maken van haar. Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet. Ze beheerst de gangen stap en draf. We zijn nu voornamelijk bezig met het rechtrichten en figuren/voltes en wendingen maken. Galop hebben wij een klein beginnetje aan gemaakt, maar dit vind ze nog erg lastig en moet nog bevestigd worden. Ze is nog naar eigen hand te rijden. Om haar door te rijden heeft ze iemand nodig die haar de tijd geeft. Ze is Verkeersmak. In de zomer hebben wij onze eerste korte buitenritjes gemaakt. Wandelen vindt Fien ook erg leuk. Longeren is ze ook bekend mee, een aantal grondwerk oefeningen en beginnend met dubbele lange lijnen. Fien heeft naast mij al meerdere onbekende mensen op haar rug gehad , om haar ook daaraan te laten wennen.
Fien staat 24/7 in een hitactief stal en is een kudde paarden gewend (gemengd ruinen en merries). Fien zal goed moeten wennen aan haar nieuwe omgeving en veranderingen. Maar als je haar de tijd geeft heb je een gouden paard.
Fien wordt niet verkocht aan maneges of handelaren! Het liefste heb ik dat ze veel buiten kan zijn, omdat ze dit al jaren gewend is. Overdag naar buiten en s’nachts op stal zal voor haar ook geen probleem zijn.
Keuringen mogelijk (klinisch/röntgenologisch) k.k.
- Recent haar jaarlijkse enting gehad
- Laatste keer gebitsbehandeling: december 2023 (gebit bijna geheel gewisseld)
- Laatste fysio behandeling: september 2023
- Hoefsmid om de 8 weken door 24/7 op een hitactief stal. Heeft stevige hoeven door het vele op het harde lopen.
- Paspoort aanwezig (geen stamboek)
- Ontworming wordt bij ons op stal alleen gedaan wanneer nodig na een mestonderzoek.
€5000


Zwart-bonte ruin, 7 jaar, e-pony te koop

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 7 jaar
Stokmaat: 156 cm
Kleur: Bont
Stamboekpapier: Nee
Pieter is een paard dat van gezelschap houdt, zowel van mens als paard. Het is een lief dier met een goudeerlijk karakter. Met rijden is het een paard dat weinig doet als je weinig vraagt maar erg leuk kan lopen als je veel vraagt, hij wordt enthousiaster als je meer van hem verlangt. Onder het zadel heeft hij hier nog nooit een stap verkeerd gezet. Dit maakt het ook voor kinderen een geschikt paard om mee op te groeien. Door zijn maat (1,56m) is hij geschikt voor wat grotere kinderen en voor de niet al te grote volwassene. Ook aan de longe (enkele en dubbele) is hij gewend te werken en je kunt hem daar ook heel fijn mee trainen. Verder is hij goed aan de hulpen en licht in de mond, tevens is hij sinds kort bitloos te rijden.
Van origine komt Pieter uit Hongarije, heeft daar een wond in zijn rechter achterkoot opgelopen maar daar heeft hij nu, behalve een litteken, geen enkele last meer van. Momenteel staat hij op stal met overdag tijd in de paddock, in de zomer is 8 uur per dag wei geen enkel probleem.
https://youtu.be/wt4bK6Qn_HA?si=i4RnCO6q-qogORTC
Pieter is netjes geënt en ontwormd volgens schema, tevens tandarts en hoefsmidbezoek netjes op orde.
€5000


Kieffer Kent en Masters dressuur zadel 17,5 inch

Dit zadel ik nog in prima staat, recent door de zadelmaker bekeken het past helaas niet meer op mijn paard.
Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg om je een beeld te geven van het zadel. Anders kan je altijd even contact opnemen.
Je krijgt er een extra boom bij, zie foto. Een maat kleiner zit in het zadel.
Het zadel is in orde maar zoals iedereen die paardrijdt weet, heeft een leren zadel gebruikerssporen.
€800
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
webmaster
Site Admin


Geregistreerd op: 20 Jun 2015
Berichten: 9520

BerichtGeplaatst: 24-12-2023 19:16:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Nette 2 paards hotrarijs trailer

Nette en lichte 2 paards trailer, is in 2021 helemaal opnieuw opgebouwd dus praktisch als nieuw. Harde bodem en wanden. Hij heeft een ruime zadelkamer die bereikbaar is vanaf in de trailer. Vond ik zelf altijd erg handig. Rubber op de vloer. Aan de linkerkant is de trapbescherming iets beschadigd. Heel veel plezier van gehad maar ik stap weer over naar een 1,5 paards ivm lichtere auto.
- 620kg ledig gewicht
- 2000kg maximale massa
- zadelkamer (bereikbaar vanuit in de trailer)
- rubber op de vloer
- zelfoprollend zeiltje
- geïntegreerde voerbak
Trailer staat in Herpen (NB)
Het dakraampje is stuk op het moment, en de verlichting moet even naar gekeken worden. Dit laat ik zsm maken. Voor de snelle beslisser mag die eventueel ook zo mee, dan kunnen we nog wat doen met de prijs.
€3500


Te koop: Luxe Renault B-paardenwagentje

Luxe Renault B-paardenwagentje te koop aangeboden!
Wegens overlijden paard bied ik mijn geliefde paardenwagentje te koop aan.
Specificaties:
Renault Master STX opbouw 2016
Kilometerstand: rond 79000 km
Dubbele cabine
Automaat
Camera paardengedeelte + achteruit
Navigatie
Airco
Klassiek interieur met zwart lederen bekleding
Natte ruimte
Trekhaak
€50.000


WoW Dressuur/Endurance zadel

Aangeboden een hele mooie WOW zadel.
Oorspronkelijk een endurance zadel geweest uit 2011.
De fenders die er toen aanzaten zijn nog steeds in mijn bezit en kan je makkelijk wisselen met de huidige dressuur blad.
Het is een zadel wat altijd heel goed onderhouden is.
Zit: Flat Seat
Kussens: D met stitchline
Maat: 17,5 inch
Huidge kopijzer: 3U
Boom: Curved Y tree
Als je meer wil weten over het merk, kijk dan op: https://wow-zadels.nl
Als er vragen zijn over het zadel hoor ik het graag.
Prijs is gebasseerd op het hele pakket + fenders, extra carbon fibre headplate.
Is eventueel bespreekbaar.
€1500


F.R.A. Kaptoom Baro maat full - nieuwstaat

Zwarte kaptoom
FRA
Full
Nieuw
Enkel gepast
Kaartjes zijn er af, maar ik heb ze nog
€85


Ainsley Vanguard Popular No 3 17,5 inch dressuur zadel

Ainsley Vanguard Popular No 3 17,5 inch dressuur zadel. Mooi smal zadel. Zit wat reparatiewerk aan, maar is vooral stikwerk. Verder alleen gebruiksporen. Kleur zwart.
Ik verkoop dit zadel omdat ik zelf graag een bruin zadel wilde. Dit zadel zat bij het paard.
€250



Met SPOED nieuw huisje gezocht voor recreatie/fokmerrie

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12 jaar
Stokmaat: 167 cm
Kleur: Vos
Stamboekpapier: Nee
In verband met onvoorziene financiële omstandigheden te koop met spoed
Mooi grote Ierse vos merrie voor recreatie of fokkerij
Ze is 12 jaar oud
In het verleden heeft ze als fokmerrie gediend.
Bij de vorige eigenaren is ze licht ingereden, kan nu als groen worden beschouwd
Ik heb haar gekocht om in te rijden, ik kan haar echter niet de tijd en de aandacht geven die ze verdiend.
Verkoop wegens teveel paarden
Ze is lief en koel in het hoofd, vertrouwen moet weer bevestigd worden
Ze is nu ongeveer 2 jaar in mijn bezit en afgelopen zomer heeft ze een veulen gehad, die loopt nu nog aan de voet maar moet nu echt wel gespeend worden aangezien ze zichzelf leeg begint te geven
€2500

Ariat Fatbaby maat 38,5 / 8

Bruine westernboots
Ariat
38,5
Zgan
Weinig tot gene gebruikerssporen
Schoongemaakt
€85


Prestige Versailles 17/33

Te koop wegens niet gebruiken:
Zwarte Prestige Versailles
In zeer goede staat, amper gebruikt!
Altijd netjes onderhouden.
Heerlijk zadel die op veel paarden past.
Onlangs nog nagekeken door een erkende zadelmaker. In 2021 door dezelfde zadelmaker gecheckt en een maat breder gemaakt.
Kleur zwart
17 inch
Boommaat 33
Inclusief beugels, beugelriemen en originele zadelhoes
€1250


BR staldeken 300 gram maat 127

Donkerblauw 300 grams staldeken
BR
75/127
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€50


Fryso dressuurzadel 17 inch korte rug

Te koop: Fryso Comfort AE Special dressuurzadel.
17 inch, boom medium.
Lag op mijn e-pony met korte rug. Dit model is erg geschikt voor korte paarden. Zie meer info over Fryso Comfort AE Special op de website van Fryso.
Zadel is vijf jaar oud, maar erg weinig gebruikt dus nog in erg goede staat. Het leer is hier en daar iets verkleurd door de zon, zie foto's. Netjes elk jaar onderhouden door zadelpasser.
€1000


Heja vijf sterren trailer 1 3/4 paards polyester zadelkamer

Hele mooie/ strakke 1 3/4 trailer in super staat.
Polyster trailer met zadelkamer met nieuwe houten vloer, compleet nieuwe verlichting, nieuwe klep met klimlatten (2022). Recent (2023) groot onderhoud gehad, de koppeling, oplooprem en gasveren vervangen.
Trailer is 1.4m breed dus heel geschikt voor grote paarden.
Massa rijklaar 620kg
Technische max. massa voertuig 1500kg
Toegestane max. massa voertuig 1300kg
Gewicht is dus terug gekeurd naar 1300kg ivm B rijbewijs, maar heel simpel online weer aan te passen naar 1500kg indien noodzakelijk.
€4000


RW Bowman Light trail westernzadel

Wegens overcompleet en niet nakomen van afspraak van koper bied ik een zo goed als nieuw RW Bowman light trail westernzadel aan.
Het zadel verkeerd in nieuwstaat en is 16 inch.
€900


Lieve, temperamentvolle draver te koop

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12 jaar
Stokmaat: 164 cm
Kleur: Bruin
Ras / stamboek: Draver
Stamboekpapier: Nee
Lieve, maar temperamentvolle draver te koop.
We hebben Lana in augustus dit jaar gekocht. Aanvankelijk dachten we dat ze lichamelijk wat mankeerde, maar ze is helemaal nagekeken en behandeld door een osteopaat. Ontwormd en bekapt, november 2023.
Ik zoek een maatje voor heerlijke buitenritten, licht dressuur. Lana zou hiervoor geschikt zijn volgens de verkoper, maar helaas blijkt ze niet mijn match te zijn. Ze is niet gemeen, juist lief in de omgang en ook sociaal naar andere paarden. Ik heb besloten om toch verder te zoeken, naar een lieve, rustige kwpn'er (bijvoorbeeld )
Lana is 12 jaar, 1m64 en mooi om te zien.
€2000
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
webmaster
Site Admin


Geregistreerd op: 20 Jun 2015
Berichten: 9520

BerichtGeplaatst: 24-12-2023 19:32:27    Onderwerp: Reageren met citaat
2,5 jarige merrie Hamlet's magnum xl x djamaï du bois

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 2 jaar
Stokmaat: 148 cm
Kleur: Bruin
Discipline + Niveau:
Basis/Allround›Onbeleerd
Ras / stamboek: NRPS
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Djamaïah's Djamira
Vader: Hamlet's magnum xl
Vader van moeder: Djamaï du Bois
Bewegingskanon uit de combinatie van een New Forest vader een een NRPS moeder met oa. de beste nederlandse en duitse bloedlijnen.
Merrie beweegt met zeer veel kracht en afdruk.
Zeer goede galop en veel ruimte in de draf.
Ze is gewend om in een kudde te lopen.
Ze zou mogelijk dragend kunnen zijn, bij veulen terug interesante prijs.
Ze is bruin gekleur en draagt het leopard gen waardoor ze ook interessant is voor de (appaloosa) fokkerij.
Ze is ingeschreven bij het NRPS en is tevens NAS geregistreerd.
Ze is nu ongeveer 1,48m hoog (schatting) en is al best compleet om te zien.
Ze is netjes ingeënt vanaf veulen af aan en zal nog een wormenkuur krijgen voor ze verhuisd.
Ze is vriendelijk maar iets gereserveerd.
Eenmaal kennis met haar gemaakt doet ze alles voor je.
Ze is meegeweest naar de keuring en heeft toen een 1A premie gehaald met lovend commentaar als jaarling.
Ze is tevens al een aantal keer meegeweest op de trailer en doet dit braaf.
Als veulen meegeweest in het verkeer, dit moet weer even opgepakt worden.
Vader Magnum staat bekend om zijn excelente bewegingen en zijn enorm goede vruchtbaarheid.
Moeder is een hele fijne allround pony die zelfs door de allerkleinste te rijden is.
Djosha is zelf niet onder de indruk van dingen op of om haar lijf.
Foto's zijn gemaakt als jaarling, nieuwe foto's en filmpjes op aanvraag.
€5000


Hengstveulen v. Davinci du Bois

Geslacht: Hengst
Leeftijd: 0 jaar
Stokmaat: 135 cm
Kleur: Schimmel
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Kattenest Donna
Vader: Davinci du Bois
Vader van moeder: Baledon Hy-Society
Zeer vriendelijk hengstveulen te koop.
Geboren 05-04-2023 (nog niet afgespeend dus nu bijna 8 maanden mogen drinken)
Schimmel palomino geboren
Wordt naar verwachting een mooie c maat
Regelmatig in handen geweest, bekend met verkeer, bos, strand en trailer.
Heeft de eerste 2 basisentingen gehad, wordt voor vertrek nog eens netjes ontwormt.
Filmpjes op aanvraag verkrijgbaar.
€1500



Trail zadel Tucker

Te koop trail / gangenpaardzadel.
Zadel komt uit de USA, een Tucker River Plantation trail saddle.
Past goed op verschillende maten paarden, heeft op paard van 1,68 gelegen maar ook op eentje van 1,44
Lengte zadel 58 cm.
Medium boommaat.
Zadel is in prima staat.
€750

Springzadel prestige goldenstar

17”
32 (medium) zadel heeft een aanpasbare boom
Wollen (dus hervulbare) kussens
Incl stijgbeugelriemen
Zadel valt volledig aan te passen aan paard.
€750


Springzadel prestige roma jump

17”
33 (mw) zadel heeft een aanpasbare boom
Wollen (dus hervulbare) kussens
Incl prestige zadelhoes
Zadel is als nieuw
Zadel valt volledig aan te passen aan paard.
€1250


Springzadel Bruno Delgrange

17"
medium boom (2Cool
4X zweetbladen
super staat
komt incl originele hoes
meer foto's op aanvraag (krijg er maar 1 geüpload)
€2000


Suprème springzadel 17,5inch verwisselbaar kopijzer

zeer weinig gebruikt springzadel van het merk Suprème. In zeer goede staat
Met een verwisselbaar kopijzer, kort zadel.
17,5 inch. Kniewrongen zijn te verplaatsen.
Het zadel wordt zonder de beugels aangeboden!
€650


Kent & Masters s-line dressuurzadel 17,5 inch mdm

Kent&Masters s-line dressuurzadel
moveable block
17,5 inch
precies 4 jaar oud
medium wide kopijzer (blauw)
aankop bon aanwezig
€750


Massimo trail zadel boom 30 18,5 inch

Massimo trail veelzijdigheidszadel 18,5 inch boommaat 30.
Zadel is uit 2017 en weinig gebruikt.
Boom kan in de pers 2 maten versteld worden, dit is nog nooit gedaan.
Deze zadels zijn geschikt voor korte ruggetjes met een draagvlak van 42cm.
Gaat weg wegens overstap naar western.
€700


Nieuw zadelbontje

Zwart-natural zadelbontje voor onder het zadel
Euroriding
Full
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€65


Palomino appaloosa hengst veulen (Welsh)

Geslacht: Hengst
Kleur: Speciaal / Overige
Ras / stamboek: Appaloosa
Stamboekpapier: Ja
- Fuego -
Deze knappe hengst zoekt zijn nieuwe huis met vriendje(s).
Een nakomeling van de gave NAS+Welsh gekeurde hengst In de ban van Pjotr, valk panterbont, 120 cm.
En uit een stb ster Welsh A merrie van Lowland Danny Boy, vos met grijze manen en staart, 120 cm.
Fuego zelf is een lichte palomino van kleur, daarnaast heeft hij appaloosa kenmerken.
Daardoor ook ingeschreven bij het Nederlandse Appaloosa Stamboek.
Vanwege zijn grote percentage Welsh bloed en Welsh uiterlijk ook in te schrijven bij het Welsh stamboek.
Vermoedelijk word hij ook rond de 1.20cm groot.
Hij is geboren op 14-06-2023 en mag op eigen benen verder. Loopt 24/7 buiten.
Hij zou dolgraag zijn tijd willen doorbrengen met een ander hengstje of speelse ruin om lekker mee te kunnen stoeien!
Met zijn sjieke uiterlijk en goede beweging zal hij zeker opvallen als rij en/of menpony! Maar gezien zijn kleur wellicht ook interessant om mee te fokken.
€1000


Leuke 10 jarige ruin met potentie voor dressuur

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 10 jaar
Stokmaat: 162 cm
Kleur: Bruin
Ras / stamboek: NRPS
Stamboekpapier: Nee
Prinz (I am Prince: Prinz k3 x Houston) is geboren op 1-5-2013 en heeft een stokmaat van 1.62 m.
Prinz is op L niveau gereden, hij heeft geen wedstrijd ervaring maar hier ligt zeker potentie.
Hij kan erg mooi bewegen.
Zijn talent ligt in de dressuur, maar een sprongetje maken vindt hij ook erg leuk! Hij kan spanning opbouwen, maar wanneer je echt gaat rijden laat hij dit makkelijk afvloeien.
Dit is wel de reden dat hij niet geschikt is voor een onzekere ruiter.
Hij is gevoelig en moet met een duidelijke en zachte hand gereden worden.
Geef je hem het vertrouwen dan gaat hij voor je door het vuur!
Hij gaat regelmatig mee op buitenrit en doet dit netjes als er een maatje meerijdt of er iemand naast fietst.
Prinz is in de omgang braaf en sociaal, hij kan goed met andere paarden staan.
Hij is recent bekapt, staat voor op ijzers.
Recent geënt. Ieder jaar komt de tandarts, osteo/fysio. Hierin zijn ook geen problemen.
Ik heb besloten om Prinz weg te doen vanwege medische redenen, ik hoop hier een geschikte ruiter te vinden die lekker met hem aan de slag wil gaan!
Filmpjes beschikbaar op aanvraag.
Ik heb eventueel een goed passend zadel en hoofdstel welke tegen meerprijs zijn over te nemen.
€6500



Ludomar clasica N/32cm boom zadel met beugels, voertuig en s

Net Ludomar spaans zadel compleet met barokke beugels, riemen, borsttuig (mist twee metalen versieringen) en nieuwe lederen Horka dressuursingel 90cm.
Het zadel is vorige week nagekeken door mijn zadelmaker en past helaas niet op huidig paard. Boommaat is N wat staat voor normal en is 32cm breed. Boom kan met pers verbreed of versmalt worden.
Het zadel is ingevet, speciale suede voeding gebruikt voor de suede delen. Kleur is zeer donkerbruin. Kan zowel met bruin als zwart gecombineerd worden.
Wie maak ik blij met deze prachtige set?
€350

Deuber en partner quantum sport S2

Deuber en partner quantum sport zadel
Ontzettend fijn zadel
Maat s2
Aanpasbare “boom”
Sleutel zit erbij waarmee je het zadel kunt trapsgewijs kunt verstellen
Afhalen (Nederland) of eventueel verzending
Uitstekend geschikt voor lange afstanden rijden!
Voor veel paarden aan te passen doormiddel van een aan pasbaar “kopijzer”
€1600


Mattes dressuur singel 70 cm

Zwarte ‘bont’ dressuursingel
Mattes
60 cm
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Schoongemaakt
€100
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
webmaster
Site Admin


Geregistreerd op: 20 Jun 2015
Berichten: 9520

BerichtGeplaatst: 24-12-2023 19:55:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Robuuste stoere Welsh Mountain B maat

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 12 jaar
Stokmaat: 122 cm
Kleur: Schimmel
Ras / stamboek: Welsh
Stamboekpapier: Nee
Alleen voor het perfecte huis ter overname!!
Frits
1.22 officieel gemeten op 5 jarige leeftijd
Ruin
Geboren 14-04-2011
Al vanaf 6 maanden in mijn eigendom.
Na lang lang lang lang wikken en wegen en tranen met tuiten en ondanks dat we zo van hem genieten is het ook niet eerlijk naar hem omdat ik bang ben om hem los te Laten.
Het is een heerlijke pony!
Ik lig in een deuk om hem en we zijn gek op zijn kusjes.
Alleen Frits is geen rijpony voor mijn dochter en mennen doen we te weinig en dat is wel waar hij voor leeft.
Hij kan in enkel- dubbel- en vierspan.
Hij zou het geweldig vinden om door de hindernissen van een menparcour te crossen.
Een hart van goud en nergens bang voor.
Je kan overal met hem heen voor de wagen.
Snelweg, viaducten, motoren, tractoren echt niks is hem te gek.
Springen is hij gek op en ik weet zeker dat hij dit met een handige kleine ruiter goed zou doen.
Helaas vertoont hij daarin nog wel eens baldadig gedrag wat ik zeker uit wil leggen.
Bij een bekende sprong hij 1.15m wij missen alleen iemand die dagelijks met hem aan de gang is.
Dressuren kan hij ook zeker.
Zijgangen en verzamelen zijn zijn sterke punten.
Het is een zeer krachtige pony in lichaam en karakter dus ook hier zou er een goede vriendelijke ruiter moeten zijn.
Ik reed hem zelf wel eens en dan toont hij genoeg capaciteit voor het M2 en dit zonder gerichte trainingen.
Hij is volledig goedgekeurd en ook rug en hals is gedaan.
Dit is wel 9 jaar geleden.
Hij mag nagekeurd worden op eigen kosten.
Als hij blijft staan is het ook goed, maar wij gunnen hem een thuis waar hij eindelijk kan doen waar hij voor gemaakt is.
Het doet verschrikkelijk veel pijn om dit bericht te tikken.
Een tweestrijd van emoties.
Hij mag van mij 10000000 worden maar wel gelukkig en hier staat hij eigenlijk te verstoffen en daar is hij veel te goed voor.
€5000


Lieve, vriendelijke, 8 jarige merrie aangeboden

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 8 jaar
Stokmaat: 165 cm
Kleur: Bruin
Discipline + Niveau:
Basis/Allround›Beleerd
Ras / stamboek: KWPN
Stamboekpapier: Ja
Hoi allemaal!
Helaas heb ik moeten besluiten om voor onze lieve Lana iemand te zoeken die haar meer aandacht en beweging kan geven dan ik dit kan.
Waarom ik dit besluit heb genomen is om deze redenen; o.a. dat onze nieuwe bak veel te zwaar is en er geen verlichting is.
Helaas heb ik geen vervoer om elders te rijden en mijn gebrek aan tijd voor twee paarden icm kinderen en werk, helpt ook niet mee.
Ivm de verbouwing en alle aankomende werkzaamheden hier zijn er geen mogelijkheden om alle faciliteiten op korte termijn voor elkaar te krijgen.
Lana staat nu te vaak niks te doen.
Zowel fysiek als mentaal is ze graag bezig en ik vind het sneu te zien dat ze zich wat verveelt.
Dit zijn de redenen dat ik een nieuw 5* sterren huisje voor haar zoek.
ADVERTENTIE
Lieve, vriendelijke 8 jarige merrie te koop!
(1.65mtr)
Voor Lana ben ik op zoek naar een nieuwe eigenaar/eigenaresse met dezelfde karaktereigenschappen als zij heeft; lief - vriendelijk - geduldig - in voor een geintje - fan van het bos!
Ze is wel wat introvert, maar oh zo lief ❤️
Ze vind het geweldig om samen de wereld te ontdekken.
Ze is namelijk heel nieuwsgierig en bijna bomproof.
Ze struint graag aan de hand of onder het zadel het bos door. (wel graag samen met een ander paard in het begin) ze is erg speels en staat dan ook geregeld op haar achterbenen of rent even een rondje door de paddock.
Als er tijd is rijd of wandel ik met haar in het bos met onze oude merrie samen (dit is zo leuk!) of bij droog weer longeer ik haar nu nog op het weidedeel.
Er is wel een "maar" en deze wil ik eerlijk delen; ik heb Lana gekocht als projectpaard gezien ze haar vertrouwen kwijt was in de mens op zich en zodra deze op haar rug stapten.
Toen wij nog op een pensionstal stonden, ben ik gestart met het terug vinden van haar vertrouwen en haar enthousiasme om samen te werken.
Ze vraagt regelmatig om bevestiging en geduldige begeleiding.
Haar looplust is door vroeger gebruik van hulpteugels wat de kop ingedrukt en vind ze het nog wat lastig om op eigen benen te lopen.
Dit is al een heel eind verbeterd, hulpteugels worden niet door ons gebruikt.
Wij behandelen onze paarden met liefde, geduld en respect en zoeken dit ook in een nieuwe eigenaar.
Verdere praktische informatie;
Ze gaat goed op de trailer en is braaf op vreemd terrein.
Kan netjes vaststaan.
Je kunt haar gemakkelijk kunstjes leren als je dit leuk vind.
In de kudde is ze sociaal, soms iets aan de dominante kant.
Ze staat op blote voeten en gaat vrijdag weer naar de smid.
Ze is ontwormd en zal indien gewenst weer geënt moeten worden.
Voor diegene die het interessant vinden; ze heeft een goed papier El Capone x Hafidoff. Fijne afstamming als je eventueel een veulen wilt fokken.
Nog geen veulens gehad.
Ze heeft veel expressie in haar beweging en een top karakter.
Ze is helemaal op de foto gezet, dit is allemaal in mijn bezit.
Uiteraard is over keuren mogelijk, dan wel op eigen kosten.
€8000


Havens wollen deken donkerblauw, valt als 205

Navy zweetdeken
Havens
Officieel een 145/195, maar valt als een 155/205
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€25


Zwart KN Zadel Symphonie in goede staat

Mooi en fijn KN Zadel te koop ivm blijvende blessure van mijn paard.
Model Symphonie.
Gekocht in 2018, en ligt al sinds 2019 in de kast.
Zadel ziet er goed uit, er zitten enkele gebruikers sporen op: voornamelijk een plek op de zitting die er al zat toen ik hem kocht en op de buitenkant van de zweetbladen waar de beugelriemen lopen.
Bouwjaar: 2009
Kamermaat: 28
Hoge keil
Zitting: 45 cm (17 en 3/4 inch)
Getal zweetblad: 0901 28MK2 45
Het zadel wordt kaal geleverd, maar wel met de zadelhoes.
€250


Nieuw horka hoofdstel kapitano zwart maat full

Zwart hoofdstel incl. teugels
Horka
Full
Nieuw
Nog nooit op stal geweest
Kaartjes hangen er nog aan
€75


Horka Favorit Rondgenaaid Zwart Lak incl teugels Cob

Zwart-wit onderlegd hoofdstel met een blingbling frontriem incl. teugels
Horka
Cob
Nieuw
Nog nooit op stal geweest
Kaartjes en plastiek hangen er nog aan
€75


Rasecht Falabella appaloosa merrieveulen

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 0 jaar
Stokmaat: 75 cm
Kleur: Speciaal / Overige
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: Novia del Pantano
Vader: Manuelo
Wegens eigen aanfok te koop:
Zeer chique appaloosa merrieveulen in de bijzondere kleur smokey blank appaloosa. Zeer vriendelijk en meewerkend karakter.
Ze zou zeker geschikt zijn als fokmerrie maar ook als therapiepaardje of voor vrijheidsdressuur/ mennen.
100 % Falabella, moeder gouden premie merrie, vader heeft al meerdere gouden premie nakomelingen en kampioenen geleverd.
DNA getest , met officiële papier van het Europees Falabella stamboek, paspoort en al twee entingen gehad.
€750



ROC Endurance zadel

Mooi ROC endurance zadel te koop. Goed in orde, pad is nieuw gekocht is 2021 en het wollen zadeldek ook. Zadel is hier niet meer dan 10x gebruikt. Het heeft 1,5 jaar liggen wachten om te passen op mijn jonge paard maar dat is helaas geen match.
Eind 2021 heb ik de kunststof zadelplaten voor €175,- laten vernieuwen door Stefan Wanek (maker van deze zadels) waardoor er veel mogelijkheden zijn voor de singelophanging.
Voor wie het niet kent:
• Een heel fijn lange afstandszadel op lichtgewicht Podium westernboom, bekleed met zwart leer.
• Alle voordelen, maar niet de nadelen van een westernzadel: het is lichter, korter en met de beugelophanging direct onder je zwaartepunt.
• Slechts 5 kg incl. dek, fenders en stijgbeugels.
• De boom rust op flexibele panelen, die meebewegen met de paardenrug.
• Onder de flexibele panelen zitten kussens die ook fungeren als dekje.
• Deze kussens zijn afneembaar om te wassen, en zijn ook zelf naar wens gemakkelijk te voorzien van meer of minder vulling.
• Het zadel is voor veel verschillende paarden passend te maken, vanwege de westernboom, flexibele panelen en aanpasbare vulling.
• Inclusief gepolsterde fenders, comfortabele brede stijgbeugels met veiligheidskorf, en een bijpassende singel.
Het zadel is gebruikt maar nog in hele goede staat.
€1000

Superzoete vijfjarige Spaanse ruin met paspoort

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5 jaar
Stokmaat: 153 cm
Kleur: Wildkleur
Stamboekpapier: Nee
Attente, nieuwsgierige en vriendelijke Spaanse wildkleur cruzado ruin van 1.53 m. met prachtig aalstreepje Smile
Melocoton is bereden en braaf onder het zadel (stap, draf, galop). Hij heeft ervaring met buitenrijden, zowel in een groep als alleen. Hij is erg nuchter en verkeersmak. Video’s zijn beschikbaar.
Hij heeft een zeer vriendelijk karakter, is bekend met grondwerk en gaat graag mee wandelen.
Melocoton is kerngezond, braaf bij de hoefsmid, recent klinisch en röntgenologisch gekeurd (zonder bemerkingen), netjes ontwormd en ingeënt. Zijn papieren zijn in orde. Hij is sociaal met andere paarden en heeft prachtige, keiharde voeten.
Ik zoek voor hem een eigenaar met geduld en veel liefde.
€3500


Barnsby dressuurzadel 17,5 inch

Barnsby Majestic 17,5 inch dressuurzadel uit 2017
Medium wide boom
Dit dressuurzadel is ontworpen voor warmbloed dressuurpaarden met een hogere schoft en een vlakkere rug.
Het zadel heeft een open boom en een teruggesneden kamer, welke zorgt voor voldoende ruimte voor de schoft.
De boompunten staan naar achteren gericht (om de schouders niet te belemmeren) en is ontworpen met een smalle twist, breder uitlopend richting de lepel.
Hierdoor wordt een zo groot mogelijk draagvlak van de kussens bewerkstelligd.
De Majestic heeft een super zachte diepe dressuur zit, welke zorgt voor een perfecte dressuurhouding.
Zadel is in goed staat maar wordt verkocht omdat hij op mijn paard niet meer past.
Het zadel is altijd netjes onderhouden en gepoetst en nagekeken door een zadelmaker.
Er zitten kleine beschadigingen op de zitting
€400


Equestor movimenta 17" zadel

Te koop net 17" zadel(valt iets groter qua zit) van het merk equestor type movimenta.
Zadel is voorzien van treeclix systeem waardoor je de boommaat kan aanpassen zonder het zadel in de pers te zetten.
Zadel is begin dit jaar nog helemaal nagekeken en goed bevonden.
Er zijn toen wat kleine aanpassingen in de vulling gedaan en het treeclix systeem is toegevoegd.
Mijn jonge paard is helaas dusdanig veranderd dat dit zadel niet meer passend te krijgen is.
Beugelriemen zijn verstelbaar qua positie en ook de singel kan op verschillende posities vast gemaakt worden.
Super zacht zadel met veel vrijheid voor de ruggengraat en schouders
€800


Fokmerrie Daily deal x Hotline

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12 jaar
Stokmaat: 168 cm
Kleur: Bruin
Ras / stamboek: BWP
Stamboekpapier: Ja
Afstamming:
Moeder: I am Hotblesse
Vader: Daily deal
Vader van moeder: Hotline
Fokmerrie My Dailey Blesse is een merrie (geboren in 2012) van Daily Deal.
De moeder van Dailey is een dochter van Hotline.
My Dailey Blesse behoord tot de BWP Prestatiestam 24. My Dailey Blesse is een brave, goed bewegende merrie.
Ze kan in het begin iets wantrouwend zijn maar eenmaal ze je vertrouwd doet ze alles voor jou.
Blesse fokt prachtige veulens die heel leuk kunnen bewegen.
Ze is niet ruitermak, kent wel het zadel dus misschien ook leuk als projectje om op te leren.
€2000


Grandeur reitpad alcantara barebackpad te koop

Donkerbruin ‘bont’ barebackpad
Grandeur
Full
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Schoongemaakt
€300


Roze zweetdeken, nieuw, maat 195

Roze zweetdeken
Epplejeck
145/195
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€25


Micklem Deluxe Competition + bling frontriem Bruin Cob

Donkerbruin ‘micklem’ hoofdstel met een blingbling frontriem incl. teugels
Rambo
Cob
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen, mist geen steentjes
Schoongemaakt & ingevet
€200


Fairfield Celsea hoofdstel (nieuw!)

Zwart hoofdstel incl. teugels
Fairfield
Full
Nieuw
Enkel gepast
Kaartjes zijn er af maar ik heb ze nog
€50
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
webmaster
Site Admin


Geregistreerd op: 20 Jun 2015
Berichten: 9520

BerichtGeplaatst: 24-12-2023 20:20:09    Onderwerp: Reageren met citaat
17" Inch Symbion Dressuurzadel

Een dressuur zadel van Symbion, ideaal voor korte, breede ponies met weinig schoft.
Het zadel heeft bij mij altijd op een Haflinger gelegen, en lag hier op als een huis.
Het is een vrij laag gebouwd zadel, waardoor je dicht op je paard zit.
Het zadel is een zeer ruimvallende 16,5 Inch, waardoor hij beter te omschrijven is als 17 Inch.
Het zdel heeft een mediumwijde boom.
Beugelriemen kunnen zowel op als onder het bovenste zweetblad.
Singelstoten kunnen nog een ronde mee, maar hebben niet meer het eeuwige leven.
Het zadel gaat (helaas) weg ivm overstap naar een andere pony.
€500



Hey Barbie! Ik heb dé Kep voor jou!

Roze cap
Kep Italia
M
Nieuw
Nog nooit gepast of gedragen
Kaartjes hangen er nog aan
€900

Nieuw Lemieux square Mint dressuur full dekje

Lichtgroen dekje
Lemieux
Full dressuur
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen
€45


Nieuw Ideal Gregor dressuur zadel

Nieuw Ideal gregor zadel
Kaartje is er net af, hij is 3x kort gebruikt. Hij past helaas toch niet bij mij en mijn merrie. Zitmaat 17,5 en boommaat MW. Dit komt overeen met een 32 a 33. Het zadel is mooi kort, geschikt voor de wat kortere rug.
€750


Aangeboden: zeer mooi en goed 17 inch zadel prestige Helen X

Het Prestige X-Helen dressuurzadel staat bekend om zijn smalle zit; de meest smalle zit van alle Prestige dressuurzadels. Dit maakt het zadel bijzonder geschikt voor de kleinere, slanke ruiter zoals Helen Langehanenberg zelf.
Daarnaast is de zit extreem zacht en comfortabel. De X-Helen zorgt ervoor dat de ruiter heel dicht bij het paard zit, zonder de bewegingen te blokkeren. De anatomisch gevormde kussens garanderen maximale bewegingsvrijheid voor de trapezium spieren. Het zadel is makkelijk te passen op verschillende soorten paarden.
De boom in het Prestige X-Helen dressuurzadel is ontworpen om zich perfect aan te passen aan het paard en om de beste zit voor de ruiter te creëren. Gemaakt van speciale mix van kunststof vezels. Om deze reden wordt de zadelboom onder normale gebruiksomstandigheden gedekt door een levenslange garantie. Bovendien kan de boom door middel van infrarood (hitte), worden aangepast. Het kan maximaal 2 maten versmallen of verbreden, zonder het zadel uit elkaar te hoeven halen. Om deze reden, zelfs wanneer de vorm van het paard verandert, blijft het zadel bruikbaar
Het X-Helen zadel is voorzien van de Prestige X-Technology. Het is een technologie die op de boom wordt toegepast en bestaat uit twee membranen die zich in het achterste deel van de boom bevinden, waar de zitbeenderen van de ruiter rusten. Deze membranen helpen het comfort en de stabiliteit van de ruiter te vergroten. De vrouwelijke ruiter voelt het comfort en stabiliteit nog duidelijker met X-technology en dus een bredere zit achterin.
€1500


Paars halster maat Cob

Paars halster
Shires
Cob
Zgan
Weinig tot geen gebriukerssporen
Schoongemaakt
€15


Roze halster maat Cob

Roze halster
Shires
Cob
Zgan
Weinig tot geen gebriukerssporen
Schoongemaakt
€15


Kentucky softshell winter rijbroek maat 38

Zwarte rijbroek voor in de winter
Kentucky
38
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen & waterdicht gemaakt
€50


Pikeur softshell winter rijbroek maat 80/38

Donkerblauwe winter rijbroek
Pikeur
80 (vals als een W38)
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Gewassen & waterdicht gemaakt
€45


Samshield shadowmatt S zwart glitter top

Zwarte cap met glitters
Samshield
S
Zgan
Nooit mee gevallen
Weinig tot geen gebruikerssporen
Schoongemaakt
€125


Paardentrailer WACO 1,5 paards - technisch in orde

1,5 paards trailer
Toegestane max massa 1600 kg
Massa rijklaar 620 kg
Datum eerste toelating: 07-10-1988
Sinds juli 2019 in ons bezit en de laatste 3 jaar enkel gebruikt voor transport van hooi, motoren/brommers en als verhuiswagen in verband met de aanschaf van een twee paards trailer voor dierenvervoer.
Bodem is in prima staat.
Banden in 2019 vernieuwd.
Verlichting in 2019 vernieuwd.
In huidige staat geen latten op de klep, deze kunnen in overleg wel opnieuw erop worden geplaatst maar zijn eraf gehaald in verband met makkelijker laden en lossen objecten.
€550



Jerry , 11 jarige E-pony zoekt 5* huisje!

Geslacht: Ruin
Leeftijd: 11 jaar
Stokmaat: 155 cm
Kleur: Bont
Stamboekpapier: Nee
Voor onze lieve , eigenwijze mischien toekomstige menpony genaamd Jerry zoeken wij een nieuw 5* huisje! (Jerry is geen rijpony)
Jerry is een kruising ijslander geboren 10 april 2012 en vanaf 2017 bij ons.
Het is een E-pony van 1.50m.
Het wil graag de aandacht en gekriebeld worden.
Hij staat bij ons 24/7 in vrijheid in een kleine kudde waar hij de hoogste in rang is maar wel sociaal is met de andere paarden en pony's.
Als wij bezig zijn met werkzaamheden komt hij ons vaak opzoeken en wil hij lekker gekriebeld worden.
Hij heeft een sterke eigen wil en als hij ergens geen zin in heeft laat hij dit ook duidelijk merken.
Je moet dus sterk in je schoenen staan en zelfverzekerd zijn dan komt het helemaal goed.
We doen grondwerk met hem en vrijheidsdressuur.
Poetsen is ook geen probleem en hij is ook braaf bij de hoefsmid, dit vind hij zelfs reuze interessant.
Hij is bij de eerste eigenaar beleerd voor de kar.
Bij ons heeft hij niet voor de kar gelopen maar wij hebben wel met dubbele lijnen / tuig geoefend en dit doet hij heel goed.
Ook heeft hij al een aantal keer de bak gesleept.
De eerste keer met de sleep erachter stapte hij ook zo weg.
We zoeken dus ook een huisje voor hem waar hij als menpony of weidemaatje verder kan omdat hij NIET gereden kan/wil worden.
Jerry is deels ijslander en heeft dus 2 extra gangen , de tölt en telgang.
Toen hij bij ons kwam was geen enkele gang echt zuiver en toen we wat intensiever gingen rijden ging hij staken( steigeren, stilstaan).
Na onderzoek in kliniek, behandelingen ( voor op de foto gezien, vaag klein wit wolkje bij zijn lende) en training zijn zijn gangen goed en lichamelijk is het opgelost maar mentaal wil het niet echt lukken zodra we op het punt komen om er weer op te stappen laat hij duidelijk merken dat hij dat niet wil en wordt hij boos.
Na zoveel jaar en veel grondwerklessen verder (waar hij echt stukken beter door is geworden) hebben we daarom besloten om het zo te laten.
Het is ook geen pony om op stal te zetten ,dan keert hij erg in zichzelf.
Heb jij Jerry een blijvend 5* huisje te bieden dan horen wij het graag!
€1750

Edix crescent singel bruin 70cm

Donkerbruine dressuursingel
Edix
70 cm
Zgan
Weinig tot geen gebruikerssporen
Schoongemaakt & ingevet
€100


Uniek merrieveulen Lusitano X Quarter

Geslacht: Merrie
Leeftijd: 0 jaar
Stokmaat: 160 cm
Kleur: Speciaal / Overige
Stamboekpapier: Nee
Afstamming:
Moeder: Triana
Vader: Smart Smoking Ranch
Omdat je niet alles kan houden staat lieve Estrella te koop aangeboden voor de juiste persoon.
Estrella is echt een ‘one of a kind’ veulen. Zo een kom je niet vaak nog een keer tegen!
Estrella is een bijzondere kruising. Haar mama is een valk Lusitano merrie, haar papa een geregistreerde bay roan Quarter hengst (Smart Smoking Ranch).
Estrella’s mama komt uit Spanje, waar ze verwaarloosd is geweest. Afgelopen juli hebben we haar samen met Estrella uit Spanje gered. Door goede verzorging en voeding zijn ze heel erg opgeknapt, en is Estrella een gezond en sterk veulen
Ze zal een mooie maat krijgen, haar moeder is 165 cm en haar vader 155 cm ongeveer.
Estrella heeft een bijzondere kleur, valk roan! Ze is kleur getest EE Aa Rn/rn nd1/nd2.
Ook intressant als toekomstige fokmerrie dus!
Door het roan gen is ze net een toverbal. Haar kleur verandert steeds, dan weer bijna brons kleurig, dan weer zilver.
Ze heeft een geweldig karaktertje. Ze is dol op mensen, aandacht, knuffelen en leuke dingen doen. Heel mensgericht, vrolijk, en een tikkeltje eigenwijs. Ze is gek op avontuur, heel dapper, en nuchter.
Ze kent haar veulen ABC, geeft heel braaf voetjes, loopt netjes mee, laat zich probleemloos altijd benaderen en halster omdoen, is gewent aan machines, honden, koeien en gekke dingen. Ook dekens op en af doen is geen probleem voor Estrella.
Ze gaat stoer mee op wandeling, is al best verkeersmak, en loopt ook braaf de trailer op.
Ze staat hier 24/7 buiten in een gemengde kudde, waar ze heel sociaal grappig en lief is.
Ook heeft ze een tijdje snachts op stal gestaan met haar mama.
We denken dat ze in de toekomst heel allround inzetbaar zal zijn voor elke discipline.
Estrella staat nu nog met haar moeder op onze stal in zuid Zweden. Vanaf het nieuwe jaar mag ze verhuizen naar haar nieuwe thuis.
Transport naar Nederland is kk, maar kan door ons geregeld worden.
Ze gaat alleen naar een 5 sterren plek waar we een goed gevoel bij hebben.
Het zou fijn zijn als we af en toe een update krijgen over hoe het met haar gaat, ze heeft onze harten gestolen.❤️
€4500
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    paardencool // te koop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum